سرخط خبرها

برنامه روز دوم هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر| مصائب صـدر

  • کد خبر: ۹۹۰۳۷
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
برنامه روز دوم هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر| مصائب صـدر
استقلال برای حفظ فاصله با رقبا محکوم به شکست ذوب‌آهن است.

احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته هفدهم لیگ‌برتر فوتبال ایران دیروز با برگزاری سه مسابقه در شهر‌های مختلف شروع شد. در اصفهان، سپاهان موفق شد با چهار گل از سد نفت مسجدسلیمان بگذرد و صنعت نفت با یک گل تراکتور را بدرقه کرد. پدیده مشهد هم طبق روال بازی‌های قبلی با نتیجه سه‌بریک به مس رفسنجان باخت. ادامه بازی‌های این هفته، امروز با برگزاری پنج مسابقه دیگر به پایان می‌رسد. در مهم‌ترین جدال امروز، استقلال در ورزشگاه آزادی از ذوب‌آهن پذیرایی می‌کند و پرسپولیس در مشهد به میهمانی نساجی خواهد رفت.

استقلال - ذوب‌آهن| ساعت ۱۹

استقلال، صدرنشین و قهرمان نیم‌فصل مسابقات، این هفته میزبان ذوب‌آهن است و قطعا هواداران این تیم خواهان ادامه روند شکست‌ناپذیری تیم محبوبشان هستند، اما فرهاد مجیدی بعد از پیروزی مقابل پیکان در جام‌حذفی از مشکلاتی در باشگاه و تیمش سخن گفت که اگر حل نشود، ممکن است روند موفقیت‌آمیز آبی‌پوشان را مختل کند. ذوب‌آهن هم با هجده امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده است. بازی رفت را استقلال ۲ بر ۰ در اصفهان برد و اکنون به‌دنبال تکرار آن نتیجه است. عزیزبک آمانوف، بازیکن ازبکستانی، جدیدترین خرید استقلال است؛ بازیکنی چندپسته که از لوکوموتیو تاشکند آمده است.

آنچه مسلم است، این است که استقلال اکنون منسجم‌ترین تیم از نظر فنی برای قهرمانی است. برخی می‌گویند این تیم زیبا بازی نمی‌کند، اما پیش‌کسوتانی، چون بیانی می‌گویند حاضرند تیمشان قهرمان شود، اما زیبا بازی نکند. درواقع حق با آن‌هاست، زیرا در پایان فصل همه می‌گویند کدام تیم قهرمان شد و نمی‌گویند کدام تیم زیبا بازی کرد. به‌هرحال، مهدی تارتار که سابقه‌ای پرسپولیسی دارد، خیلی دوست دارد بتواند شکست رفت را جبران کند یا دست‌کم از استقلال امتیاز بگیرد؛ مأموریتی که بسیار دشوار به‌نظر می‌رسد.

نساجی مازندران - پرسپولیس| ساعت ۱۷

این مسابقه به‌دلیل آماده‌نشدن ورزشگاه تیم نساجی در مشهد برگزار خواهد شد و پرسپولیس که خاطره خوبی از ورزشگاه امام‌رضا (ع) ندارد، باید یک‌بار دیگر در این ورزشگاه بازی کند. سرخ‌پوشان که هفته گذشته سوپرجام را به فولاد واگذار کردند، اگر می‌خواهند بازهم در کورس رقابت‌های امسال باقی بمانند، باید از این بازی دست پر بیرون بیایند. پیروزی در این بازی اهمیت زیادی برای مدافع عنوان قهرمانی لیگ‌برتر دارد، منتها آن‌ها مقابل تیمی قرار خواهند گرفت که مدت‌هاست شکست نخورده است.

آخرین باخت نساجی به هفته هفتم مربوط است که آن‌ها به سپاهان باختند و شاگردان الهامی در ۹ بازی گذشته‌شان در لیگ شکست نخورده‌اند و امیدوارند که برخلاف دور رفت بتوانند از پرسپولیس امتیاز بگیرند. امید عالیشاه، سیامک نعمتی، میلاد سرلک و عیسی آل‌کثیر به‌علت مصدومیت و مهدی ترابی و احسان پهلوان به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا قادر به همراهی پرسپولیس در بازی با نساجی نیستند.

نساجی حالا برای آنکه بتواند از رده نهم جدول جدا شود، باید بتواند از پرسپولیس امتیاز بگیرد، زیرا ۲۱ امتیاز برای باقی‌ماندن در میانه جدول هم کافی نیست. مرتضی منصوری و مهرداد عبدی دو غایب احتمالی نساجی مقابل پرسپولیس خواهند بود و وضعیت مصدومیت این دو هنوز مشخص نیست. آخرین باخت نساجی در هفته هفتم رقم خورده است. پرسپولیس هم در تلاش است خودش را در نیم‌فصل دوم با خرید یک مهاجم برزیلی تقویت کند که این امر با پیوستن رامین رضاییان به این تیم تا حدودی محقق شده‌است.

فولاد - آلومینیوم اراک| ساعت ۱۶

تیم فوتبال فولاد با کسب ۲۱امتیاز در جایگاه دهم جدول رده‌بندی قرار دارد. این تیم اهوازی قصد دارد با پیروزی در بازی خانگی رتبه‌اش را در جدول رده‌بندی ارتقا بدهد. شاگردان نکونام در بازی سوپرجام توانستند از سد تیم پرسپولیس عبور کنند و اولین‌بار قهرمان سوپرجام شوند. آن‌ها بعد از این قهرمانی با روحیه خوب به‌مصاف حریفانشان در لیگ‌برتر فوتبال می‌روند. تیم فولاد توانست آرش رضاوند، عارف آقاسی، علیرضا کوشکی و محمدرضا خلعتبری را در فصل نقل‌وانتقالات جذب کند و نکونام از بازیکنان جدید برابر تیم پرسپولیس در بازی سوپرجام استفاده کرد.

در آن طرف، تیم آلومینیوم اراک با کسب ۲۵امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی قرار دارد. این تیم قصد دارد با دست پر اهواز را ترک کند، اما با حریف قدرتمندی روبه‌روست. تیم آلومینیوم اراک در فصل نقل‌وانتقالات فعالیت چندانی نداشته و تاکنون فقط مهرداد بایرامی را جذب کرده است. بازی رفت دو تیم با نتیجه ۳بر ۰ به‌نفع تیم آلومینیوم اراک به پایان رسید و تیم فولاد قصد دارد شکست بازی رفت را جبران کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->